FOTOGALERIJ

Afbeelding 1 (HH-001)

De compacte binnenstad van Maastricht.

Tussen de 2 zuidelijke bruggen het nieuwe stadsdeel Céramique.

Afbeelding 2 (HH-002)

Elke stad behoort zijn eigen identiteit (DNA) te kennen.

Afbeelding 3 (HH-004)

Het voormalige, 22 ha. grote Sphinx Céramique terrein is omgevormd tot een aantrekkelijk stadsdeel.

Afbeelding 4 (HH-005)

Het “nieuwe” Sphinx Céramique terrein (realisatie 1990-2005)

Afbeelding 5 (HH-006)

(Inter-)nationale architecten van naam hebben het gebied opnieuw vorm gegeven

Afbeelding 6 (HH-003)

Een sierlijke boogbrug verbindt de nieuwe wijk met de historische binnenstad.

Afbeelding 7 (HH-007)

Een voorbeeld van geslaagd  stadsreparatie: een stedenbouwkundig en architectonisch slechte invulling is vervangen door een veel beter passende oplossing.

Afbeelding 8 (HH-008)

De afbraak van beeldverstorende gebouwen.

Afbeelding 9 (HH-009)

Vervangende woon- en winkelfuncties  passend in het fijnmazig weefsel van de historische binnenstad.

Afbeelding 10 (HH-010)

De gedurende vele decennia leegstaande kerk heeft een nieuwe bestemming gekregen als een druk bezochte boekwinkel.

Afbeelding 11 (HH-011)

Een andere leegstaande kerk is verbouwd tot appartementen.

Afbeelding 12 (HH-012)

De ontwikkelaar heeft samen met de architect voor de ontwikkeling van dit voormalig kloostercomplex tot aangenaam woongebied de architectuurprijs van de stad ontvangen.

Afbeelding 13 (HH-013)

Een voormalige kloosterkerk is gerestaureerd en in gebruik als studiezaal.

Afbeelding 14 (HH-014)

De in verval geraakte Kruisherenkerk is samen met het aanpalende klooster verbouw tot hotellobby met horeca functies en een 5 sterrenhotel.

Afbeelding 15 (HH-015)

Het nieuwe interieur van de kerk.

Afbeelding 16 (HH-021)

Er reden 50.000 auto’s PER DAG door Maastricht. Met steun van de overheid werden tunnels gebouwd (kosten € 700,-miljoen)

Afbeelding 17 (HH-019)

Zo ontstond in 2016 “de groene loper” met op de 2 laagse tunnel 1200 woningen

Afbeelding 18 (HH-020)

De groene loper.

Afbeelding 19 (HH-033)

Een indruk van de de Groene Loper begeleidende woningbouw.

Afbeelding 20 (HH-022)

De Markt in Maastricht, “misbruikt” als parkeerplaats

Afbeelding 21 (HH-023)

De Markt waar het recht van de sterkste (auto) niet meer geldt.

Afbeelding 22 (HH-024)

Een voormalig industrieterrein wordt thans, met behoud van alles wat van waarde is, omgevormd tot een nieuw aantrekkelijk deel van de binnenstad.

Afbeelding 23 (HH-030)

De het fabrieksterrein afsluitende muur is, waar mogelijk, behouden met beperkte insnijdingen naar de parkeergarages.

Afbeelding 24 (HH-027)

Waardevolle historische loodsen worden verbouwd tot lofts.

Afbeelding 25 (HH-031)

Nieuwe straatwanden ontstaan met individuele woningen, die samen een geheel vormen.

Afbeelding 26 (HH-029)

Zo aantrekkelijk is de binnenstad.

DutchGerman